Let op! Dit is een website in ontwikkeling en is nog niet in gebruik. 

Ga voor de goede website naar: https://www.protagoras.tue.nl

Conflicten

 

Peer listeners (studenten voor vertrouwelijk contact)

Heb je iets vervelends meegemaakt? Zit je iets dwars? Of ben je niet op je best? Then let's talk about it!  

 

Wij zijn 24 studenten die een training hebben gevolgd en jouw vertrouwenscontactpersoon (peer listener) kunnen zijn. Of je vraag nu groot of klein is, wij zijn er om naar je te luisteren en je door te verwijzen naar de beschikbare ondersteuning.

 

Het studentenleven aan de TU/e kan een rollercoaster van ervaringen zijn. Wij kennen het gevoel! Soms vind je het geweldig en gaat alles goed. En soms voel je je verloren en weet je niet wat je moet doen om je beter te voelen. Wij moedigen je aan om over deze hoogte- en dieptepunten te praten. Wij luisteren naar je en helpen je uitzoeken wat de beste vervolgstappen zijn en met wie je contact kunt opnemen voor ondersteuning. Of je nu gewoon een praatje wil maken, hulp wil bij het zoeken van professionele hulp of samen wil kijken wat je nu het beste kunt doen: wij zijn er voor je. En natuurlijk blijft alles wat je deelt volledig vertrouwelijk. 

info: https://studiegids.tue.nl/praktische-zaken/studentbegeleiding/vertrouwenscontactpersonen-peer-listeners/

 

 

Vertrouwenspersonen (voor formele klachten)

Vertrouwenspersoon die gecontacteerd kan worden wanneer iemand op de universiteit met ongewenst of ongewenst gedrag wordt geconfronteerd.

 

De vertrouwenspersonen kunnen helpen bij problemen en / of conflicten tussen studenten en medewerkers en / of met leidinggevenden of docenten. Zij kunnen ondersteuning bieden bij het indienen van een formele klacht over ongewenst gedrag. Met ongewenst gedrag wordt bedoeld seksuele intimidatie, agressie, geweld en intimidatie, pesten en discriminatie. Er zijn drie vertrouwenspersonen op de universiteit. Alle vertrouwenspersonen zijn verplicht om je verhaal vertrouwelijk te behandelen.
Info: https://educationguide.tue.nl/organization/advisors-and-tutors/confidential-counsellor/

 

 

Veilig thuis

Geeft advies en ondersteuning bij huiselijk geweld en kindermishandeling.

 

Ben je slachtoffer, ken je iemand die (potentieel) slachtoffer is, of ben je zelf beledigend of gewelddadig? Voor advies en ondersteuning bij huiselijk geweld en kindermishandeling kunt u Veilig Thuis bellen.
Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen. Of u nu een slachtoffer bent, ken iemand die (potentieel) slachtoffer is, of dat u zelf beledigend of gewelddadig bent. Elke vorm van misbruik of geweld is voldoende.
Veilig Thuis biedt advies en ondersteuning bij huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis staat voor je klaar als je hulp nodig hebt of als je je zorgen maakt over iemand anders. Problemen zijn vaak al heel lang aan de gang en kunnen niet zonder hulp van anderen worden opgelost. Alleen verdenkingen moeten echter ook worden gemeld; U denkt bijvoorbeeld dat bepaalde mensen of kinderen niet veilig zijn, maar u weet het niet zeker. Hulp is belangrijk, want geweld houdt niet vanzelf op. Iemand moet die eerste stap zetten!


U kunt voor advies of hulp bellen. U spreekt met een van hun medewerkers, die aandachtig naar uw verhaal luistert. Deze persoon zal vragen beantwoorden en advies geven. Als u wilt of moet, kunt u anoniem blijven.
• Info: bel 0800-2000 voor informatie, advies of om een ​​melding in te dienen. Voor overige vragen bel naar 088 - 8006200. https://veiligthuis.nl/
https://veiligthuis-ken.nl/wp-content/uploads/Veilig-Thuis-Engels.pdf